vrijdag, januari 12, 2007

Monoloog nonkel Jef

Gisteren was er de try-out van de monoloog van nonkel Jef "welkom in het geitepark".

Vooreerst was er schitterende goulash van Matanza en Yannickske. Cayennepeper, chili, ajuinen,... zorgden ervoor dat mijn darmen nu al enkele uren volop werken.

Dan was het de beurt aan nonkel Jef die zich voor de leeuwen gooide. Ik kon me niet van de indruk ontdoen dat hij toch lichtjes nerveus was. Maar Murke genoot van de monoloog. Vooral de beschrijving van de living bij mijn meter en peter deed me iets. Er zaten ook een paar rake observaties verwerkt in de monoloog. Verder toverde de monoloog nu en dan een glimlach op Murkes gezicht.

Enkel moppen met een baard van hier tot in Bommerskonten o.a. de tattoo op de lul van de Jamaïcaan hoeven voor mijn part niet en worden misschien best vervangen door eigen vondsten. Een beetje meer tempo zou ook niet misstaan.

Maar ja, dit is nu juist de bedoeling van een try-out om te testen wat werkt en wat niet werkt. Maar grosso modo genoot Murke van de monoloog en voorspelt hij zijn nonkel een succesvolle tour met zijn monoloog.

Nonkeltje, je hebt nog je beloning tegoed want ik was gisterenavond veel te moe.

En nu terug verhuizen. Aan diegenen die morgen helpen, vergeet het niet om 9h00 starten we

2 opmerkingen:

Anoniem zei

bedankt Murke voor de juiste omschrijving.
Het deed me deugd dat er zoveel volk was.Alle commentaren zullen mij fantastisch helpen om in de winter van 2007 het stukje-dan helemaal af-op te voeren.
Jullie zijn dan natuurlijk mijn speciale gasten in het geitepark.
Tot morgen Murke

Anoniem zei

't Mienwerkeke is het eens met Murke. Het was duidelijk dat nonkel Jef nerveus was. Het stuk starte traag en bleef traag, ik miste iets. Maar de boodschap is wel overgekomen, nog nooit de bende zo stil gezien. We kennen Nonkel Jef en dat zal er ook wel iets aan doen. Nog wat sleutelen en ben er zeker van dat er velen gaan genieten op een winteravond in het geitepark (ik denk bv aan Roeséblan)
'k ga mij nu zere gaan wassen, normaal gaan helpen bij Murke zijn verhuis maar 'k heb een ZERE elleboog. Bedankt 't was een gezellige avond.
Was die traiteur uit Westouter ???