dinsdag, november 30, 2004

Décaféiné

Mijn koffie was op dus snel even met de fiets naar Delhaize want Murke heeft zijn dagelijkse portie espresso nodig. Vlug het pakje koffie gekocht en een espresso gemaakt. Bwah,bwah, wat een slechte smaak. Even op het pakje kijken, en ja hoor, 'k had décaféiné meegebracht.

Als één van de domste uitvindingen van de 20ste eeuw kan koffie Décaféiné zeker tellen. Waarom drinkt een mens koffie ? Wel voor de cafeine natuurlijk ! Dus welke kloef beslist er dan om koffie zonder cafeine te maken. Voor die mensen zijn er alternatieven genoeg o.a. chocomelk, thee,.....

En zo zijn er nog een heleboel extra goederen waar ik het nut niet van inzie bijv.

  • alcoholarm bier : drink dan toch water !
  • tofuburgers : hamburgers voor vegetariers ! eet dan toch groenten

Maar ja, de wereld wordt momenteel geregeerd door marketeers en blitse reclameboys. En alhoewel ik in deze richting gestudeerd heb, heb ik een grondige hekel aan vele van die blitse mensjes want meestal is hun wereldvisie beperkt tot hun eigen kleine marketingprojectje.

Al deze ergenissen komen bij Murke op, enkel en alleen, omdat hij niet goed gekeken heeft bij de aankoop van zijn koffie. En op die manier mag hij terug even met de fiets naar Delhaize voor een nieuw pakje koffie. En hopelijk nu echte espressokoffie die Murke koude rillingen bezorgt

1 opmerking:

Anoniem zei

Waarom denk je dat ik meestal de boodschappen doe ? Mannen !!!! 't Staat voor hun neus en toch misgrijpen ze nog in die rekskes. Woehahaha. 1 voordeel : goed voor jouw conditie. Hilde