donderdag, januari 19, 2006

And the winner is ..... Laura Lynn
























De verkiezing van de West-Vlaming van het jaar was gisteren vooral een promocampagne voor "Het Hart van West-Vlaanderen". Men kan dit initiatief enkel maar toejuichen maar de overdreven pathos hoefde voor Murke niet.

De uiteindelijke verkiezing nam welgeteld 10 minuten in beslag. Geen stand-up van Wouter Deprez, geen dansje van de Paters van West-Vleteren. Nee, enkel gouverneur Breyne die een omslag opende en zei : "de West-Vlaming 2005 is Laura Lynn". Zelden zo'n wanhopige applausmeester gezien. Blijkbaar was niemand enthousiast over deze keuze.

En toen moest het ergste nog komen. Het dom blondje kwam dan ook nog eens haar hit "Ik heb je duizend maal belogen" kwelen. Murke keek opzij en zag dat Elzebubbel, met haar armen meewiegend, luidop meezong met Laura Lynn.

Elzebubbel was helemaal opgewonden na dit liedje van Laura Lynn. Dus snel deelnemen aan de receptie was de boodschap. Deze was pico bello. Murke hield het bij witte wijn en kasteelbier. Elzebubbel was Bob van dienst en hield het bij witte wijn en kasteelbier.

We genoten van het uitgebreide visbuffet en later vulden we onze maag met diverse dessertjes. Het is altijd gezellig keuvelen met Elzebubbel en Murke viel bijna achterover toen ze haar ultieme fantasie openbaarde. Elzebubbel droomt ervan om .............. (Nee, ik heb beloofd hierover te zwijgen. Elzebubbel zal dit ten gepasten tijde bekend maken op haar eigen weblog http://elsbabbel.blogspot.com )

Na overvloedig eten en drinken verlieten we de zaal. Mijn Bob(ette) was toch niet meer 100% nuchter. Voor we konden starten, moest ik Elzebubbel eerst loswrikken uit een kluwen bestaande uit veiligheidsgordel, sjakosj, vest,..... Enkel vrouwen slagen erin om zo verstrikt te geraken.

Na een trage maar veilige rit, zette Elzebubbel me thuis af. Ze zette de CD van Laura Lynn op in haar wagen en, toen ze wegreed, hoorde ik haar nog even meezingen met "Ik heb je duizend maal belogen". Elzebubbel heeft duidelijk het Palma-virus te pakken.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

en murke droomde van ...
ik heb je duizend maal bekropen

t'manneke ut de maone

Anoniem zei

Een passend liedje voor murke is "ik heb 1000 maal gespogen"

Anoniem zei

oe wettegie da woont gij
in de wijnendalestraat
misschien
t'manneke ut de maone

Elsbabbel zei

mijn ultieme fantasie = met het roze sjaaltje van Laura tuttebel
haar stembanden keihard dichtsnoeren