vrijdag, oktober 28, 2011

Ik wil zo'n koebeest mee naar huis brengen

Gisterenavond gingen we naar de wijk San Telmo. Onderweg kwamen we langs twee betogingen, dagelijkse kost in Buenos Aires. Als ik er aan denk dan zouden we in België ook wel een paar keer op straat kunnen komen.




San Telmo is echt een leuk stadsdeel met vintage shops, hip volkje, enkele kunstgallerijen, antiquairs, .... Ik zag een zeer mooi schilderij maar de prijs was ook zeer mooi. Als antiquair kan je hier zeker een container vullen en laten overkomen naar België. Kipje was ondertussen in de ban van Mafalda, het stripfiguurtje van de Argentijnse tekenaar Quino, die geboren is in San Telmo



We bekeken diverse restaurants en kozen uiteindelijk voor Todo Mundo, een prachtig restaurant met vriendelijk personeel. Foto's van Rita Hayworth, The Adams Family, James Dean,... in combinatie met doorleefd hout. Kortom een supergezellige plek.






En uiteraard waren we gekomen voor een goed stuk Argentijns vlees en een fles dieprode Malbec wijn. We bestelden 2 x lomo + een fles Malbec wijn voor een totaal van 40 Euro. Wat dan op ons bord kwam was onbeschrijflijk, een gigantisch steak dat smolt in je mond. Ik had Kipje op de vlucht al meermaals gewezen op de supersteaks in Argentinië en het enige wat ik hoorde van mijn tafelgenote was Mmmhhhh, Ooohh ooohh .. het betere culinaire orgasme zoals we zeggen. De heerlijke Malbecwijn smaakte er perfect bij.

Ik dacht bij mezelf dat het toch enorm moeilijk moet zijn om in Argentinië vegetariër te zijn en te blijven.




Hasta la proxima

Geen opmerkingen: