maandag, juni 08, 2009

Verkiezingen 09


Noem het gerust een afwijking maar Murke houdt van de verkiezingsdag. Voor Murke is dit een soort ritueel. ’s Morgens heerlijke pistolets halen, lekker ontbijt, wandelen naar de Hallen om te stemmen, terug naar huis …. aperitiefje drinken (Ricard) en om 12h00 plaatsnemen voor de buis tot middernacht. Twaalf uur verkiezingspraat en geleuter … Oh I love it !!

Murke kan genieten van al dat gebabbel, lichaamstaal (bijv. Bart Somers die binnenkomt in de VRT studio had veel weg van de ‘man van stro’ uit ‘The wizzard of Oz’). Onderwijl lekker eten, glaasje wijn, taartje, koffie,…. en als er op het scherm een interessante bijdrage komt over hoe bonobo’s met conflicten omgaan … dat gedrag even imiteren (mensen die gekeken hebben, weten wel wat ik bedoel).

En wat vindt Murke van de verkiezingen. Murke is blij dat de gestapo-partijen (Vlaams Blok en LDD) niet goed gescoord hebben. Voor de rest hoop ik dat ze zich nu eens daadwerkelijk bezig houden met de echte problemen.

Ik blijf positief gestemd en ik hoop dat het geruzie en onderlinge discussies nu een beetje binnenskamers blijft. Verder hoop ik dat politici durven zeggen waarop het staat. Ik hou niet van politici die loze beloftes doen en een ‘goede nieuws’ show verkopen. Murke is groot genoeg om ook slecht nieuws en onpopulaire maatregelen te aanhoren.

Maar wie was nu de grote winnaar van de verkiezingen. Wel voor Murke was dit ongetwijfeld de VRT en in het bijzonder de rots in de branding, Martine Tanghe. Een dikke proficiat Martine !

1 opmerking:

LUC zei

Inderdaad Murke , echt blij dat de schurkenpartijen geflopt hebben en onze Martine wat zouden we zijn zonder haar op de verkiezingen !