woensdag, juni 03, 2009

Tranen met tuiten



Gisterenavond hebben Kip en Murke 'tranen met tuiten' gelachen. Murkes multikabel was binnengekomen en zo konden we eindelijk op TV-scherm de diverse opnames bekijken, gemaakt met de Sony Handycam.

Karaoke in De Preute

Pogingen tot zingen : Matanza, Oguh, toen nog gezellig rond, Murke, ...
Pogingen tot Engels : Kort Vingerke (iets van clazie lillle ting cot lov)
redelijk niveau : Jerom, Fredjeflik, Bol, Ollie, Slange
zangtalenten : Elsbabbel, Compostela
Beste zatte La Esterella imitatie : 't mienwerkerke

Peer 2007

30 minuten sporthal (zowel zaterdagmiddag als zondagmiddag), het verschil in frisheid tussen beide dagen is duidelijk. Tal van zaken wist ik niet dat ik ze gefilmd had. Echt bijna in mijn broek gepist van het lachen met o.a. :

- slapstick tussen 't mienwerkerke, Matanza en Slange
- biergevecht tussen Oguh en Matanza
- Slange vertaalt 'Sjorre sjorre' in het Duits
- Tetje verzorgt slange o.a. knippen nagels, borstelen haar en spuiten lak op zijn hoofd
- Kip die zegt "t rint terin en der is een ruute uut"
- Oguh die via de tenen van dinsdagliefje haar borsten doet op en neer gaan
- ....

De preutestamperstoer

40 minuten professionele verslaggeving :-)

Probleem

Ik heb de software kunnen installeren op mijn computer maar om de beelden te bewerken moet dit gebeuren via een I-link kabel van mijn Sony-handycam naar de computer. Maar op mijn computer zit er geen I-link ingang. Moet er hiervoor een netwerkkaart geïnstalleerd worden ? Kan dit via een andere kabel ? Kan dit via een tussenstuk ? Moest er iemand hiervoor een oplossing weten, laat het maar weten in 'comments' of kom even langs. Want Murke zou graag enkele fragmenten op zijn weblog plaatsen

Ondertussen

Kunnen we de beelden reeds bekijken op de televisie. Misschien een ideetje voor bij Slange (14 juni) of eens in De Preute

Murke die soms blij is dat hij zelf filmt .... op die manier is er niet veel bezwarend materiaal beschikbaar van Murke :-)