donderdag, juni 11, 2009

Murkes bierkelder

Afgelopen dagen zwom ik werkelijk in het bier. Dinsdagavond blijven plakken met de moaten en barbier. Meer dan tipsy thuisgekomen :-)

Gisteren was het een zeer lange werkdag. Eerst deskwork dan vergadering en ’s avonds slotwoord verzorgen in Vleteren naar aanleiding van “Vleteren in de ban van het bier”

’s middags zat ik vlak bij de Franse grens dus besloot ik om snel even naar Auchan over te steken. Ik kwam buiten met 11 flessen 75 cl. Franse bieren o.a. Ch’ti,….

Biershop Cuvelier



De vergadering ’s namiddags was vroeger afgelopen dus ik had nog wat tijd over. Iemand had me getipt over Biershop Cuvelier tussen Poperinge en de Franse grens (Abelestationsplein 30, Poperinge). Wel, dat was een echte openbaring, je komt terecht in een boerderij en eerst kom je in een soort kruidenierswinkeltje maar daarnaast bevindt zich het biermekka. Resultaat : Murke kocht nog een 20-tal flessen bier (St. Bernardus Abt 12, Grottenbier, Gueuze Cantillon, Zatte bie, Oerbier, La Bière du demon ‘la bière blonde la plus forte du monde’ en nog tientallen andere bieren. ….

’s Avonds dan naar Vleteren, een super toffe gemeente. Na het slotwoord konden we proeven van Westvleteren 12, Pannepot, …. Ook Westvleteren paté, abdijkaas, pannepotbrood en overheerlijke Chocolademousse op basis van Westvleteren 12, pralines met Westvleteren 12,…

Vleteren organiseert tal van leuke activiteiten deze zomer. Ideaal voor een korte uitstap Voor meer info, klik hier

Om 22h30 kwam ik thuis, moe maar voldaan

Heb je dorst of wil je eens een lekker biertje proeven uit Murkes bierkelder, kom maar af

7 opmerkingen:

LUC zei

Hoe kunnen we komen drinken ? Ge zijt nooit thuis !!

Anoniem zei

En dat moet ne keer gedaan zijn met al die reclame te maken voor het bier van West-Vleteren want het is niet meer te doen om nog bier te bestellen. Mijn vader is deze week in een wroede colère al zijn lege bakken gaan terugbrengen want hij heeft al meer aan den telefoon gehangen om te proberen binnen te geraken bij de paterkes om 3 bakken te bestellen, dan wat anders. Hij dronk elke dag nen West-Vleteren van 12° en nu is het gedaan want ge kunt amper nog een bakske krijgen.... Ze hadden dat nooit mogen uitroepen tot het beste bier van de wereld, dan was Georges nog op zijn gemak elke dag. Nu weet hij niet wat hij moet drinken.... 't zijn maar > 200 andere soorten bier in Belgie....

CD uuit M

Anoniem zei

En als je ooit het volgende bier tegenkomt : 'Aecht Schlenkerla Rauchbier', mag je eentje opzij zetten voor mij want volgens insiders smaakt dat naar Salami....en dat wil ik toch wel eens proeven.

CD uit M

de bevers zei

@ Ollie : Ik heb de tekst nog eens goed herlezen en er staat wel degelijk vermeld PROEVEN .... nergens zie ik staan SALAMANDEREN dus Ollie ... :-)

@ CD uit M. : inderdaad 't is bijna onmogelijk om Westvleteren 12te krijgen maar als ik je een tip mag geven, bezorg Papa Georges een Bernardus 12 abt. In deze brouwerij werd tijdens de oorlog Westvleteren gebrouwen en de Bernardus 12 abt is volgens kenners nagenoeg identiek aan Westvleteren 12, enkel niet gebrouwen in een abdij. En deze flessen kan je gemakkelijk krijgen

LUC zei

Were pech!!!

Anoniem zei

Dank, Ollie, voor deze wondere ontdekking van de Bernardus.
't Is misschien door ne pater gebrouwen die overgelopen is... ik bedoel, nen overloper... van W-Vleteren naar de andere paterkes....wie weet. Dat zal daar ook wel bestaan hé!

CD uit M

Anoniem zei

@Allen: ik prefereer "Oerbier"...nat en straf..Leve de dolle brouwers..