donderdag, mei 14, 2009

Nacht van de wansmaak



Gisterenavond wat rondgeneusd in de mediatheek in Roeselare en daar vond ik twee DVD's terug van De Nacht van de Wansmaak

In de jaren '90 kon je bijv. in Gent een nacht genieten van de slechtste, wansmakelijkste filmfragmenten uit de filmgeschiedenis. We spreken hier niet meer van B-films maar van nog veel goedkopere films. Jan Verheyen zorgde voor de selectie en de inleidende commentaar bij de films

Gisterenavond de eerste DVD bekeken en ik stond versteld wat we te zien kregen o.a. super goedkope science fiction "Inframan", tirolerseks met prachtige titels als "Oh Shreck, meine Hose ist weg" en "Beim Jodeln juckt die Lederhosen", "Intensive Care", horror uit NL met Koen Wauters (een gemakkelijk mopje met daarin 'horror' en 'Clouseau' mogen jullie zelf verzinnen) en vanzelfsprekend de klassiekers "Messalina, Kaiserin und Hure" en Kung Fu voor gehandicapten "The Crippled Masters"

Ideaal voor een avondje verwondering en lachen. Bij ieder fragment vroeg ik me af wie ooit zo'n film uitgekeken heeft. Het leek me ook een ideale foltertechniek voor Guantanamo Bay :-) Hieronder enkele fragmenten en foto's





En vanavond zullen Kip en Murke weer hartelijk lachen met DVD 2 van de "Nacht van de Wansmaak". Deze DVD's zullen eind volgende week terug in de mediatheek van Roeselare liggen