dinsdag, mei 12, 2009

Familie

Bij Murkes pa waren ze met 9 kinderen, bij Murkes ma waren ze met 11 kinderen. Dus je kan je voorstellen hoeveel nonkels, tantes, neven, nichten, achterneven, achternichten Murke heeft.

De tak van Murkes pa komt jaarlijks tweemaal samen. Vroeger kwam de tak van Murkes ma telkens op nieuwjaarsdag samen in een feestzaal. Maar de laatste bijeenkomst was reeds meer dan 25 jaar geleden. Sommige van mijn neven en nichten had ik sindsdien niet meer teruggezien

Zondag was er een bijeenkomst van familie Devos. En het werd absoluut een prettige dag. Stralende zon, heerlijk eten (weeral) en bovenal de 75 aanwezige nonkels, tantes, nichten, neven, achternichten, achterneven waren allemaal in opperbeste stemming.

Het deed me echt plezier om bepaalde familieleden 25 jaar (25 kilo) later nog eens terug te zien. Verder tal van nieuwe gezichten ... achterneven en nichten die ik voor het eerst zag.

Er werd gelachen, stilgestaan bij mooie momenten maar er werd ook eens gemijmerd over mensen die er niet meer bij waren ... kortom de dingen des levens.

Enkele opmerkelijke zaken :

- een achterneef trad binnen met een wondermooie Afrikaanse schone... bleek dat dit koppel enkele jaren terug deelgenomen had aan .... Temptation Island. Blijkbaar hadden ze de verleiding doorstaan want ze zagen er zeer gelukkig uit :-)
- Ik heb een neef die ook LUC DEVOS heet en die nu in Limburg woont waar hij getrouwd is met ..... MIA
- Toen ik Kip voorstelde aan één van mijn neven, zei hij dat dit niet direct de droomvrouw was die ik op 16-jarige leeftijd in gedachten had. Blijkbaar had ik toen gezegd dat mijn ideale vrouw één meter groot moest zijn met een plat hoofd om mijn pint op te zetten. Wat een mens na 25 jaar nog van je onthoudt :-)

na afloop van het feest besloten kip en ik nog een afscheidsbier te drinken in De preute. Het werd echter meer dan één afscheidsbier met als gevolg dat ik maandag de hele dag gezelschap kreeg van een klein mannetje met een verdomd ambetant hamertje

Een terug uitgeslapen Murke

Geen opmerkingen: