maandag, augustus 06, 2007

Schrijfkramp

Vroeger had ik een mooi sierlijk handschrift maar sedert enkele jaren kan ik met moeite nog schrijven. Wanneer ik iets moet neerpennen, hou ik mijn hand en polsgewricht in een zeer onnatuurlijke houding en is mijn geschrift nauwelijks leesbaar. Verder kan ik met moeite enkele zinnen schrijven en dan doet mijn onderarm veel te veel pijn om verder te schrijven.

Dit zorgt altijd voor hilariteit bij de vrienden maar zelf vind ik dit zeer genant. Mensen bekijken je alsof je niet kan schrijven.

Het vreemde is dat alle andere handelingen wel mogelijk zijn o.a. typen,....

Even opgezocht op internet en ik lijd dus aan schrijfkramp. Meer info over dit fenomeen vind je op onderstaande link. Indien er mensen zijn die ook dit probleem hebben en die een oplossing gevonden hebben, laat het maar weten.

Morgen heb ik een afspraak bij een neuroloog en hopelijk bestaat er een remedie om dit euvel (enigszins) te verhelpen

Wat is schrijfkramp ?

1 opmerking:

Anoniem zei

Vraag ineens ook wat ik kan doen aan mijn schrijfknobbeltje. Begrijp goed : dit Betekent niet dat ik een groot schrijftalent ben maar ik heb toch een knobbeltje op mijn middelvinger ter hoogte van mijne stylo.......en ik schrijf bijna nooit...

Alé, laat maar iets weten hé?

Dedeze van de keuns aan den droad....