woensdag, augustus 29, 2007

île d'yeu - 't was genieten

Geen computer, geen televisie, geen radio, geen auto ... bijna geen GSM ... en toch heb ik niks gemist. île d'Yeu is echt superrelaxt.

We hebben 9 dagen gefietst, gewandeld, zee gesnoven, lekker gegeten, gerust, gezelschapspelletjes gespeeld, gelezen, glaasje wijn gedronken, pijpje gerookt, eiland verkend,...

Hoe zag Murkes dag eruit ?

- Omstreeks 8 uur opstaan, koffie drinken
- Op de fiets naar Port Joinville, heerlijk stokbrood kopen + toespijs, een krant halen, als er zijn tenminste, want twee dagen was er 's morgens mist en dan kan de helicopter niet opstijgen en landen. Er hing dan gewoon een bericht "Brouillard, pas d'hélico, pas des journaux ... quand ???" En daarmee was de kous af en niemand die zich daar druk om maakte.
- ontbijten met zijn allen in ons heerlijk huisje
- het eiland verkennen met de fiets, klimmen op rotsen, boekje lezen aan de zee,..
- 's avonds lekker eten, gezelschapspelletjes, pijpje roken en een goed glas wijn drinken

Vroeger zei ik altijd dat ik niet definitief in het buitenland zou kunnen wonen. Ik zou mijn vrienden missen en zelfs het saaie Roeselare. Maar ik zou gemakkelijk oud kunnen worden op île d'yeu. Tijdens mijn verblijf heb ik niks gemist uit Roeselare, wel had ik er nog graag een paar echte vrienden bij gehad die het lekkere eten en de Franse flair hadden kunnen appreciëren.

Hieronder nog vele foto's en tot slot wil ik Chantal & Gerard hartelijk danken omdat we hun uiterst gezellig huis mochten gebruiken. Verder wil ik ook Lorre en Anne-mie danken voor de tips die ze ons gegevens hebben.


Le Vieux Chateau


Port La Meule




"Fruits de Mer" !
's morgens bestel je in het dorp bij "Poissonnerie Hennequin" un bateau de fruits de mer en 's avonds tussen 18h30 en 20h00 leveren ze een overheerlijke schotel zeevruchten met krab, langoustines, oesters, garnalen, caracollen, wulloks,...


's avonds pijpje roken, glaasje wijn drinken en boek lezen. Ik heb uitermate genoten van "Geheime Kamers" van Jeroen Brouwers en "Het geheim van de Madonna" van Philipp Vandenberg.



Onze schitterend huisje op île d'yeu


Port Joinville


Men kan ongelooflijk lekker eten op île d'Yeu

1 opmerking:

Anoniem zei

kzien bliee da je jundre gejeunt eet en da'st belangriekste
redel