woensdag, december 20, 2006

Eindejaarslijstjes

Ieder jaar de eindejaarslijstjes.

Zo ook nu geven de muziekjournalisten van Humo hun Top 10. En zoals altijd volgen al deze journalisten hun eigen intellectuele smaak. Hypes worden geprezen om ze een paar jaar later de grond in te boren (met quasi vergelijkbare CD's). Begrijpe wie begrijpe kan ... maar ja ik ben dan ook geen intellectuele muziekjournalist.

Ik kots van dat journaille en ook van de pseudo, alterno, so-called muziekkenners die enkel meedrijven op de hype van het moment en super middelmatige bands als The Raconteurs, Arctic Monkeys, Gnarls Barkley,..... een godenstatus toebedelen ... maar ja, les gouts et les couleurs, ça ...

Murke huldigt één principe en dat is "Hoor ik het graag of niet" en ik trek me absoluut niets aan van het feit of dit gepast is of niet of als dit slecht is voor mijn imago (als ik dat al heb :-) )

Verder in de Humo staat ook een quote van Frank Zappa die raak is

Rockjournalisten zijn mensen die niet kunnen schrijven, die mensen interviewen die niet kunnen praten, voor mensen die niet kunnen lezen

En wil je even genieten van Murkes slechte muzieksmaak, kom dan op vrijdag 29 december naar 't Sjampetterke alwaar ik mijn Top 10 van 2006 ten berde mag brengen. Breng maar oordopjes mee :-)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

volledig met u eens, en Frank slechte muzieksmaak bestaat niet , enkel slechte muziek ,
redel

Anoniem zei

Is ‘Post-War’ van M.Ward intellectueel nieuw geneuzel? Ik maak me immers zorgen om mijn imago en zou het fijn vinden wanneer Murkes smaakcomité me van dit dilemma verlost. In de hoop een eind van de Humo journalisten vandaan te blijven heb ik me hier weer een Curver box langspeelplaten boven gehaald.

Muziek moet verkocht raken, Murke. Jij zou dat verdomd goed moeten weten..