vrijdag, november 17, 2006

Telenet is super

















Deze week belde ik 2 x met de klantendienst van Telenet.

Vanaf nu kunnen we via "Prime à la carte" maandelijks meer dan 60 films direct bekijken. Je klikt enkel op de film in de TV-theek en de film begint. Daarnaast blijft het gewone aanbod van Prime. En deze extra service kost me geen € meer.

Maar deze interactieve toepassing werkte niet bij Murke. Dus even bellen en ik kreeg een uitermate vriendelijke meneer aan de telefoon. Hij begon over ethernetkabeltjes maar begreep al snel dat Murke op technisch vlak een oen eerste klasse is. Geduldig en via mensentaal legde deze man alles uit. Murke liep op en af naar zijn toestel en na een halfuur werkte het perfect. Ik bedankte deze man hartelijk en complimenteerde hem met zijn geduld

Dinsdagavond werkte de afstandsbediening niet meer. Ik belde om 19h00 naar de klantendienst en kreeg een mevrouw aan de lijn. Terug uitermate vriendelijk en na een paar vraagjes bleek inderdaad dat mijn afstandsbediening kapot was. Ze zei dat ze via taxipost gratis een nieuwe afstandsbediening zouden opsturen en binnen 3 werkdagen zou deze in mijn bezit zijn. Maar de volgende dag om 17h00 was taxipost daar reeds met mijn afstandsbediening. Wat een service.

Terug eens het boekje geconsulteerd en nu pas gezien dat ik via mijn TV-toestel ook mijn emails kan controleren. Dit is ronduit fantastisch. Je kijkt bijv. naar een serie en wilt even checken of er nog mails binnengekomen zijn. Druk dan enkel op de toets "communicatie" en onmiddellijk verschijnt er op je scherm hoeveel mails er binnengekomen zijn. Je kan deze dan ook gewoon bekijken op je televisiescherm.

Murke is blij dat hij nog altijd een beetje mee is met de vooruitgang. Een hele prestatie voor een technisch quasi-analfabeet

Geen opmerkingen: