zaterdag, december 06, 2008

De Zondvloed



De leesmicrobe begon weer te kriebelen en we hadden van onze medespelers van quizteam Frituur André nog een mooi huwelijkscadeau gekregen nl. een origineel verpakte boekenbon van boekenhandel De Zondvloed

We waren benieuwd wat deze nieuwe zaak in Roeselare te bieden had op literair gebied.

Wel, 't is een aanrader. Heel leuk concept nl. op het gelijksvloer nieuwe boeken aan mooie prijzen en op de eerste verdieping tweedehandsboeken. Combineer dit met een relaxeerruimte waar je naast koffie ook een pint kan drinken en kan bijkletsen met andere klanten in een heel mooi kader met veel lichtinval.... wel, ik noem dit geslaagd.

Toen we aan het snuisteren waren, kwamen we ook een oude bekende tegen. Er werden tips uitgewisseld en wie ben ik om een technieker van de Spil, alias toogdanser van 't Sjampetterke :-) tegen te spreken.

Hij raadde mij het boek 'Grijze Zielen' van Philippe Claudel aan. Verder wist hij ook dat Guy Mortier tot tweemaal toe vol lof was van 'Mannen die vrouwen haten' van Stieg Larsson. Kip en ik besloten beide boeken aan te kopen en ik beloofde de trouwe Murke-lezer mijn mening te geven over deze boeken op mijn blog (wordt vervolgd).

We verbleven 2 uren in deze uiterst gezellige boekenwinkel/café van eigenaar Rino (ex-Walhalla) en gingen tevreden buiten met onderstaande boeken om de donkere winteravonden door te komen

Mannen die vrouwen haten (Stieg Larsson)
Grijze Zielen (Philippe Claudel)
De New York trilogie (Paul Auster)
New Yorkse nachten (Herman Portocarero)
De gelukkige huisvrouw (Heleen van Royen)
On the road (Jack Kerouac)
Het huis met de geesten (Isabel Allende)
Engelenstem (Arnaldur Indridason)

Laat het nu maar sneeuwen !

1 opmerking:

Suske. zei

volgende week ga ik er zeker en vast eens gaan rondneuzen.
Dank voor de tip.