zondag, februari 20, 2011

Maak van jouw scheet een donderslag



Gisterenavond las ik één ruk het boekje 'Wild Romance' van Dany Lademacher (voormalig gitarist van Herman Brood).

Geen grote literatuur maar leuke anekdotes uit zijn tijd met Herman Brood. Een heerlijk leesbaar boekje van 160 pagina's (te verkrijgen in de Rodenbach bibliotheek in Roeselare).

Ik wist al redelijk veel van Herman Brood maar ik wist niet dat hij ooit voor de lol een carnavalslied schreef onder de naam van de 'Breedbekkikkers'. Ze verborgen hun identiteit en gingen verkleed als kikkers de videoclip opnemen. Toen ook de katholieke KRO het nummer verbood omwille van de tekst, moest iedereen die single hebben. Lademacher grapte : "dit was waarschijnlijk de best verkopende single van Herman Brood". Luister hierboven naar "maak van jouw scheet een donderslag" uit 1979

2 opmerkingen:

Anoniem zei

heerlijk liedje voor de zondagmorge"n

Suske. zei

ik doe niets anders en toch ben ik nog nooit in de hitlijsten terechtgekomen.