dinsdag, oktober 18, 2005

Vragen voor het slapengaan

Gisterenavond zag ik in Terzake een reportage over auto's die rijden op waterstof in Berlijn. Ik dacht spontaan terug aan één van mijn lievelingsstrips toen ik klein was nl. de grasmobiel van Jommeke. Rijden op waterstof is perfect mogelijk, milieuvriendelijk enkel er moet een infrastructuur op poten gezet worden want autoconstructeurs zullen ze niet 'en masse' produceren als er geen tankstations zijn. En men zal niet investeren in tankstations als er geen auto's zijn. Kortom, wie zal hier het initiatief nemen ? En vooral, hoe sterk is de olielobby ?

Vervolgens genoot ik terug van LOST, een superserie. LOST eindigde met een fantastische cliffhanger. Het is jammer dat ik een week moet wachten op het vervolg.

Na Lost zette ik de vuilniszak buiten en dronk ik nog een koffie verkeerd (2/3 zeer hete melk, 1/3 zeer straffe espresso), een vast ritueel voor het slapengaan. Ik las nog een beetje in het boek "sterke verhalen" en probeerde dan de slaap te vatten.

Jammer genoeg dwaalden mijn gedachten af naar mijn eigen dood. Ik veronderstelde dat ik 80 jaar zou worden en begon te rekenen. Ik rekende uit hoeveel vuilniszakken ik nog zou buiten zetten in mijn leven, ik rekende uit hoeveel 'koffie verkeerds' ik nog zou drinken in mijn leven, enz. enz......

Kortom dit waren niet de ideale vragen voor het slapengaan met als gevolg dat ik slecht sliep en reeds om 5h00 besloot mijn warme bedstee te verlaten. Hopelijk ga ik vanavond met andere gedachten naar bed.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

miischien hebt ge wel uw bed buiten gezet en in de vuilniszak geslapen, alzheimer slaat weer toe , helft van de bevers weet ervan andere helft weet er niet van , wie het heeft weet het niet en wie het niet heeft weet het ook niet allez kweet het eigenlijk ook zo goe nie meer. ik weet dus ik ben zullen we maar zeggen.
redel

Anoniem zei

Murke,
Een goede remedie om in slaap te vallen als een BLOK : kom eens 1 week hier logeren. Ik zal het volledige programma van dictie, muziekschool, logopedie, tennis, gitaar, jazzdance, workshop, ksa, chiro en samenzang voor u klaarleggen. Dan weet je welk kind waar moet zijn en liefst op tijd.
De programma's van was-, vaatwasmachine en droogtrommel liggen ook al gereed, de strijkplank zit nooit weg. Graag de was strijken en in de juiste kasten wegbergen. Tussendoor mag je ook nog eens 3 dokteressen en 1 assistent dienen en zo'n 120 consultaties per dag in goede banen leiden. Op dinsdagochtend minstens 9 operaties assisteren. Kuisen en dweilen. Stofzuigen. Ramen lappen maar OEF de ruitenkuiser komt 1 keer per maand voor de buitenkant. Ge kunt maar zien dat het eten NIET uit bokalen komt want mijn 3 kids zijn echte gourmands.
Het boodschappenlijstje moet ook nog afgewerkt worden maar daar kunt ge onze monovolume voor gebruiken.
Ook nog te doen : naar het stort rijden en de bib. Hout binnen halen en 3 katten eten geven.
Dan kom ik bij u gerust wel eens de hele maand de vuilbak buiten zetten !
Slaapwel !
Elzebubbel
PS ge zijt wellicht al moe geworden van dit allemaal te lezen

de bevers zei

Een mens zou zich beginnen afvragen waar Elzebubbel nog de tijd vindt om een 'comment' te schrijven :-)

Anoniem zei

Gewoon effe door, lieve schat.
Het is immers algemeen gekend dat een vrouw zich op meer dan 1 ding tegelijkertijd kan concentreren.
Ik ben nu bvb met mijn mond aan het typen, met mijn linkerhand soep aan 't maken, in mijn rechterhand heb ik het strijkijzer en ondertussen plooi ik de was met mijn mijn tenen.
elzebubbel

Anoniem zei

Arme Stef,staat Bella ook op uw nachtkastje...

Anoniem zei

de ochtendstond heeft "goud" in de mond.
Arme Stef

Anoniem zei

Murke, pak volgende keer je rekenmachine ! Zul je rapper je tukkie kunnen doen. Schaapkes tellen schijnt ook te helpen. Alhoewel "HET" schaap" ?????