maandag, juli 11, 2011

11 juli ... Herman Brood springt van de Hilton



11 juli 2001 ... ik hoor op de radio dat Herman Brood zelfmoord gepleegd heeft. Het doet mij echt iets en dat is vreemd voor iemand die niet echt idolen heeft. Maar Herman Brood heb ik wel altijd bewonderd. Hij was pure 'rock 'n roll'.

Wij hebben twee optredens van Herman Brood georganiseerd en ik herinner me nog dat ik in 1994 naar Amsterdam ging om het contract af te sluiten. De entourage van Brood was lekker gek maar met zo'n typisch Amsterdams boeventintje ... I like it. Ter info : in 1994 kwam Herman Brood & His Wild Romance spelen in Roeselare voor 7.250 Nederlandse gulden (zo'n 3.300 Euro) en dat inclusief PA en vervoer.

Tijdens de optredens van Herman Brood viel er heel wat te beleven op het podium maar ook backstage :-) Diverse medewerkers hebben leuke anekdotes overgehouden aan die 2 concerten die we organiseerden van Herman Brood.... andere medewerkers hielden er enkel een blackout aan over :-)

Er was nog een derde concert gepland in 2000. Maar wegens de gekende problemen (ziekte Herman) heeft dit concert niet kunnen plaatsvinden.

In het weekend gaan we een dagje naar Peer maar eerst ga ik even naar Amsterdam om de Herman Brood tentoonstelling te bekijken

1 opmerking:

LUC zei

Speciaal was hij , heel speciaal maar een groot musicus ! Jammer dat het zo met hem gegaan is , echt jammer !