zondag, maart 14, 2010

Kent er iemand Amos Vansteeland ?

Ik kreeg zopas via Facebook een mail van een vrouw uit Orlando (USA) die meer info zoekt over mensen in Belgiƫ die familie zijn van haar vader.

Haar vader vertrok als kleine jongen in 1912 naar de VS. Zijn naam was Amos Vansteeland.

Kent er iemand AMOS Vansteeland ?

Indien meer info, laat meer weten

Update : ik vroeg meer info en kreeg onderstaande info uit Orlando

Thanks for the reply. Here is a little more information. My Dad came from Roeselare his Dad's name was Camiel VanSteeland and Mothers name was Loenie VanCollie. Do you know anything abouth there being a t at the end of VanSteeland? I came to Roeselare in the early 70's when we lived in Germany while in the Air Force. Later Gloria

Update 2 : gevonden op het internet

Amos VANSTEELAND
Birth Date: 23 Mar 1904
Death Date: 17 Aug 1996
Social Security Number: 366-01-0886
State or Territory Where Number Was Issued: Michigan

Death Residence Localities
ZIP Code: 32765
Localities: Oviedo, Seminole, Florida

9 opmerkingen:

the meek shall inherit the earth zei

a mo vansteelant, da's lange geleden ,
ist den dienen da je zoekt

LUC zei

Mietje ?

Suske. zei

moest ze weten waar deze geboren is kan ze de plaatselijke archieven eens raadplegen.

Anoniem zei

Frank,

er was toch ooit zo'n heel dik boek met de stamboom van de Vandaele's en de Vansteelants. Misschien staat Amos (klinkt wel wat joods) daar ook nog ergens tussen. Ik denk dat je ouders dat boek ook nog moeten liggen hebben. Ik zal het in ieder geval eens vragen aan mijn ouders, ik zie ze dit weekend.
Ik laat het jou weten.

CD uit M

de bevers zei

CD uit M,

Mijn vader heeft ook dit boek maar Amos stond er niet in. Het leek me ook een vreemde voornaam voor een Vansteeland van begin 20ste eeuw.

Maar volgens mijn vader was Camiel Vansteeland de broer van mijn vaders grootvader maar hij ging dit nog eens nader bekijken.

De wereld is toch klein

Anoniem zei

Als dat waar is dat Camiel vader van Amos) de broer van je vaders grootvader was, dan ben jij gegarandeerd de achterkleinzoon van de broer van Amos zijn vader.....
en ook nog waarschijnlijk familie van de beste pralinnekesmakersfamilie van de hele wereld.

Awel merci....

Anoniem zei

zei CD uit M

Anoniem zei

Mijn meme is van t jaar 1916. Ik zal het haar morgen eens vragen of ze ene Amos kent. Misschien een oude vrijer geweest????? Wie weet!
Gezellig rond

el gordo zei

mss es vragen hoe hij eruitzag of een foto vragen. Je zal direkt zien of het een echte vansteeland is al of niet !