maandag, augustus 30, 2004

Nog 2 keer slapen

morgennamiddag vertrek ik reeds naar Brussel met de trein om na een laatste Vlaamse maaltijd in de "Ultieme Hallucinatie" voldoende uit te rusten om woensdag fit de 21-uur durende vliegreis te verteren.

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in mijn vlucht met American Airlines, volgt hieronder het vluchtschema

Vluchtschema

11h05 Brussel - Chicago 13h05 (lokale tijd), vlucht AA89
vliegduur : 09h00 non-stop
vliegtuig : Boeing 767-300

In Chicago O Hare airport, taxi nemen van terminal 5 naar terminal 3
wachttijd : 05h40

18h44 Chicago - Anchorage 22h05 (lokale tijd), vlucht AA 726
vliegduur : 06h21 non-stop
vliegtuig : Boeing 757-200

In het totaal ben in 21 uur onderweg. Er is 10 uur verschil tussen Anchorage en België m.a.w. als ik land op woensdag 1 september om 22h05, is het bij jullie reeds donderdag 2 september 08h05

Als ik woensdag land in Anchorage zal het tussen 45 en 55° F zijn m.a.w. tussen de 7 en 13 graden Celsius, formule C = (graden Fahrenheit -32) x 5/9 (maar deze formule kenden jullie nog wel, of niet ?)

http://www.weathercentral.com/weather/us/cities/ak_anchorage.html

In het noordelijke deel van Alaska, nl Barrow schommelen de temperaturen nu reeds tussen -2 en + 4° C maar daar ben ik pas eind volgende week

Ik verlang echt naar de rust en de prachtige natuur die Alaska te bieden heeft. Vanzelfsprekend afgewisseld met het ruwe uitgangsleven in steden als Anchorage en Fairbanks. Ik stel me daarbij bars en nachtclubs voor zoals in "Twin Peaks", bevolkt door rare snuiters, heavy bikers zoals in songs van Rose Tattoo "tough but fair" en hopelijk mooie vrouwen want volgens min moaten moet ik een vrouw zoeken in Alaska en ik zal er mijn beste beentje voor zetten.

Op deze weblog zullen "de avonturen van Murke" op geregelde tijdstippen aangevuld worden ttz als ik een computer met internetaansluiting vind op mijn reis

Aarzel ook niet om een comment te plaatsen

Murke



5 opmerkingen:

de bevers zei

even testen of je op deze manier commentaar kunt geven. En inderdaad het werkt

Anoniem zei

wreed goed marc has sent you a link to a weblog:

Ik volg je avonturen. Als die beer dat zegt zullen we dat wel zien aan je "gank" als je terugkeert zeker. En nee, die formule kende ik nie meer.
Amuseerdjoe

Anoniem zei

hi Frank,

Een goeie reis gewenst en zet ginder maar je middelste been in, in plaats van je twee linker.

Bye, from Matanza

Anoniem zei

Komt er dan ook een strip...versie (bedoel een stripverhaal) uit van jouw avond...uren, (bedoel avonturen) in Alaska? Jouw verhalen zullen op de voet gevolgd worden! Bon voyage,

Charlotte

Anoniem zei

Even Testen ...

Joen reizeke ziet er stief goed ut, k' hoop dat we je nog terug zien hier in België.

Ben ook net terug van een "spetterende" reis uit the middle of nowhere ergens tussen Madrid en Valencia.
Een fabriek waar ze enkel water in flessen steken.
't Is frusterend ...
Momenteel heb ik het kot alleen, 't wuf zit in dardennen.

Tot binnenkort ...

Snake.